Αναπνεύσιμα αιωρούμενα σωματίδια (κατηγορίας PM10) προερχόμενα από κινητήρες diesel: φυσικοχημικά χαρακτηριστικά, επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία, μέθοδοι δέσμευσης σωματιδίων

Λαζάρου, Αναστάσιος and Καραγιάννης, Βασίλειος (2013) Αναπνεύσιμα αιωρούμενα σωματίδια (κατηγορίας PM10) προερχόμενα από κινητήρες diesel: φυσικοχημικά χαρακτηριστικά, επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία, μέθοδοι δέσμευσης σωματιδίων. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
M53_2013.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (5MB)

Abstract

Στην εργασία γίνεται αναφορά στην ιστορική αναδρομή των μηχανών εσωτερικής καύσης, ταξινόμηση αυτών, αυτοκίνητα Diesel,, διαφορές βενζινοκινητήρα με ντιζελοκινητήρα, διαφορές μηχανών πετρελαίου, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της βενιζνοκίνησης και της πετρελαιοκίνησης. Στη παρατίθενται στοιχεία για τον ορισμό αιωρούμενων σωματιδίων, των διαχωρισμό αυτών, τις κύριες φυσικοχημικές ιδιότητες των (το μέγεθος και η σχετική αφθονία κάθε είδους σωματιδίου συναρτήσει του μεγέθους, τις αεροδυναμικές τους ιδιότητες, την προσροφητική τους ικανότητα, τη χημική τους σύσταση και τις οπτικές τους ιδιότητες. Δίδονται στοιχεία για τα φίλτρα DPF (καταλύτης) ή FAP, πόσους καταλύτες έχει ένα αυτοκίνητο, τι είναι το φίλτρο σωματιδίων, τα υλικά κατασκευής τους (πορώδες υλικό που αποτελείται α) από κορδιερίτη (φτηνό αλλά ευαίσθητο στην στάχτη, έχει χαμηλή ροή καπνού), β) καρβίδιο σιλικόνης (εύκολο στην τοποθέτηση, μεγάλη ροή καπνού, ευαίσθητο στην στάχτη, ακριβό) και γ) πορώδες μέταλλο (μεγάλη ροή και χωρητικότητα στάχτης, δύσκολο στην επικάλυψη με καταλύτες, ακριβό). Καθώς το σημαντικότερο πρόβλημα που παρουσιάζεται σε ένα φίλτρο PM είναι η φραγή του από στάχτη και σωματίδια, στη συνέχεια εξηγείται η διαδικασία αναγέννησης που περιλαμβάνει μεταψεκασμούς, προσθήκη πρόσθετων, καταλυτικών επιστρώσεων και χημικών διαδικασιών. Επίσης εξηγείται η αρχή λειτουργίας των DPFs: και ο βαθμός απόδοσης (σε ότι αφορά τη δέσμευση σωματιδίων). Στη συνέχεια γίνεται καταγραφή στοιχείων για την ατμοσφαιρική ρύπανση και υγεία, τις επιπτώσεις στην υγεία από την εισπνοή των αιωρούμενων σωματιδίων λόγω μηχανών diesel, την Νομοθεσία Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Παππάς Παναγιώτης
Uncontrolled Keywords: Κινητήρες εσωτερικής καύσης, Αναπνευστικά αιωρούμενα σωματίδια, Φίλτρα κινητήρων, Κινητήρες Diesel, Ανθρώπινη υγεία
Subjects: Α > Ατμοσφαιρική ρύπανση
Κ > Κινητήρες
Υ > Υγεία και υγιεινή
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών & Βιομηχανικού Σχεδιασμού ΤΕ (Κοζάνη) > Κατεύθυνση Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ
Depositing User: Προσωπικό Καταθετηρίου
Date Deposited: 12 Apr 2015 08:48
Last Modified: 14 May 2015 06:57
URI: http://anaktisis.teiwm.gr/id/eprint/1753

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top