Το "Πράσινο" μάρκετινγκ : η διεθνής εμπειρία και οι προοπτικές του στην Ελλάδα

Μπαρμπούτα, Ζαφειρούλα (2005) Το "Πράσινο" μάρκετινγκ : η διεθνής εμπειρία και οι προοπτικές του στην Ελλάδα. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
IT70_2005.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (555kB)

Abstract

Τα τελευταία χρόνια η περιβαλλοντική υποβάθμιση του πλανήτη έχει γίνει το επίκεντρο πολλών συζητήσεων και προβληματισμών. Αφορμή αυτών είναι η εμφανής πλέον παρουσία των περιβαλλοντικών επιδράσεων των διαφόρων προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, με αποτέλεσμα τη μεταβολή της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών και την προτίμηση προϊόντων, των οποίων η παραγωγή και η χρήση τους δεν επιβαρύνει το περιβάλλον. Σκοπός της εργασίας είναι η επίλυση του προβληματισμού σχετικά με την χρησιμότητα της υιοθέτησης μιας «πράσινης» στρατηγικής μάρκετινγκ από τις επιχειρήσεις. Για τις επιχειρήσεις, η έκφραση θετικής στάσης για την προστασία του περιβάλλοντος και προβληματισμού για τα περιβαλλοντικά προβλήματα μπορεί να μεταφραστεί στο μέλλον, με την ωρίμανση της «πράσινης» αγοράς στη χώρα μας, σε συγκεκριμένες αγοραστικές συμπεριφορές. Η προοπτική αυτή είναι αρκετά πιθανή, τουλάχιστον σε ότι αφορά το χώρο των τροφίμων. Το ενδεχόμενο αυτό μπορεί να δημιουργήσει μεγάλες ευκαιρίες για την ανάπτυξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Το πλεονέκτημα αυτό θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν στο μέγιστο βαθμό οι επιχειρήσεις εκείνες που θα διαφοροποιηθούν πρώτες, λόγω της ανυπαρξίας ανταγωνισμού, τουλάχιστον στην αρχή. Οι ελληνικές επιχειρήσεις οφείλουν να διδαχθούν από την εμπειρία των ξένων και ιδιαίτερα των αμερικάνικων επιχειρήσεων, η οποία έχει αποδείξει ότι η ύπαρξη οικολογικών χαρακτηριστικών μπορεί να λειτουργήσει θετικά μόνο όταν η ποιότητα του προσφερό-μενου προϊόντος είναι τουλάχιστον ανάλογη των ανταγωνιστικών συμβατικών προϊόντων. Τέλος, δεν θα πρέπει να αγνοείται η ωρίμανση της αγοράς, που επήλθε μετά την επιφανειακή προσέγγιση του «πράσινου» μάρκετινγκ από πολλές επιχειρήσεις και την δυσπιστία των καταναλωτών.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Βλάχβεη Ασπασία
Uncontrolled Keywords: Συμπεριφορά καταναλωτή, Οικολογική συμπεριφορά, Περιβαλλοντική δικαιοσύνη
Subjects: Ο > Οικολογικό μάρκετινγκ
Divisions: Πρώην Αυτόνομα Τμήματα > Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Καταθετηρίου
Date Deposited: 01 Jun 2015 13:22
Last Modified: 01 Jun 2015 13:22
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/4775

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top