Διαδίκτυο και δημόσιες υπηρεσίες: η εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω διαδικτύου στους δήμους

Βούρτσας, Στέφανος and Χαλάτση, Ευαγγελία (2013) Διαδίκτυο και δημόσιες υπηρεσίες: η εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω διαδικτύου στους δήμους. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC12_2013.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Η εργασία αυτή επιδιώκει να αναδείξει το ζήτημα της αξιοποίησης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών (ΤΠΕ) από τον δημόσιο τομέα, και ιδιαίτερα τους ΟΤΑ, καθώς και τα οφέλη που αυτή συνεπάγεται για τους πολίτες. Αυτό το νέο μοντέλο δημόσιας διοίκησης το οποίο σταδιακά εδραιώνεται βασισμένο στην ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη και την διάχυση του διαδικτύου μπορεί να καλύψει με τρόπο αποδοτικό και αποτελεσματικό τις σύγχρονες ανάγκες μιας κοινωνίας. Στο πλαίσιο αυτό η ψηφιοποίηση της πληροφορίας, η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών δικτύων καθώς και η ευρεία διάδοση του διαδικτύου, παρέχουν την δυνατότητα στον δημόσιο τομέα να βελτιώσει τις υπηρεσίες που παρέχει στους πολίτες τόσο ως προς την ποιότητα όσο και ως προς το δημοσιονομικό τους κόστος. Έτσι, στην εργασία αυτή, μέσα από μια προσέγγιση βιβλιογραφικής ανασκόπησης, μελετώνται διάφορες πτυχές των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που προσφέρονται από το ελληνικό δημόσιο και εξετάζονται οι διάφορες πρωτοβουλίες που λήφθηκαν προς την κατεύθυνση αυτή. Ως βασικό συμπέρασμα προκύπτει ότι οι πολίτες έχουν ωφεληθεί πολλαπλά από την διείσδυση του διαδικτύου στην δημόσια διοίκηση και τις διάφορες μορφές ηλεκτρονικών υπηρεσιών που εφαρμόζονται σε όλα το φάσμα της δημόσιας διοίκησης. Πράγματι, πολλές από τις συναλλαγές των πολιτών στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και συγκεκριμένα στους ΟΤΑ, όπως αναλύθηκε ιδιαίτερα στην εργασία αυτή, μπορούν πλέον να πραγματοποιηθούν με ασφάλεια και ταχύτητα χωρίς την φυσική παρουσία του πολίτη σε μια δημόσια ή δημοτική υπηρεσία. Με τον τρόπο αυτό η γραφειοκρατία και η άσκοπη καθυστέρηση μειώνεται σημαντικά. Ωστόσο, στην χώρα μας δεν αξιοποιούνται πλήρως όλες οι δυνατότητες και καινοτομίες που προσφέρει η τεχνολογία. Συνεπώς απαιτείται διαρκής αναδιάρθρωση και εκσυγχρονισμός ώστε να ανταπεξέλθει ο ευρύτερος δημόσιος τομέας στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Ευαγγέλου Παρασκευή
Uncontrolled Keywords: Δημόσιες υπηρεσίες, Κοινωνία της πληροφορίας, Ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ηλεκτρονικός δήμος (Μελέτες περίπτωσης), Ευρυζωνικότητα, <<Ψηφιακός Δήμος>>, <<Αριάδνη>>, <<Σύζευξις>>
Subjects: Δ > Δημόσιος τομέας - Υπηρεσίες
Δ > Διαδίκτυο (Internet)
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 02 Jun 2015 09:35
Last Modified: 02 Jun 2015 09:35
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/4845

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top