Τοποθέτηση νέου προϊόντος στην ελληνική αγορά τροφίμων και ποτών

Μιχαλοπούλου, Κασσιανή (2002) Τοποθέτηση νέου προϊόντος στην ελληνική αγορά τροφίμων και ποτών. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
L33_2002.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (27MB)

Abstract

Ένα από τα πλέον ενθαρρυντικά στοιχεία για την ελληνική βιομηχανία είναι οι σημαντικές εξαγωγικές προσπάθειες που γίνονται από ένα σημαντικό αριθμό μονάδων. Μάλιστα εξίσου εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια πολλοί Έλληνες βιομήχανοι στήνουν παραγωγικές μονάδες στο εξωτερικό και μπαίνουν έτσι δυναμικά στο διεθνές προσκήνιο. Σύμφωνα με έρευνα, οι Έλληνες εξαγωγείς υπερέχουν έναντι των ανταγωνιστών τους στις νέες αγορές, ως προς την τιμή των προϊόντων τους, τα οποία, συχνά, είναι και μοναδικά. Υστερούν όμως στο επίπεδο της παραγωγικής δυνατότητας, της εφαρμογής σύγχρονων μεθόδων μάρκετινγκ και της δημιουργίας διαφοροποιημένων προϊόντων. Επίσης, δίνουν έμφαση στη μείωση του κόστους παραγωγής και στην προσφορά προϊόντων σε ανταγωνιστική τιμή. Παραμελούν, όμως, παράγοντες όπως η στρατηγική μάρκετινγκ, το δίκτυο διανομής των ξένων αντιπροσώπων τους, η ανάλυση των εξελίξεων στις αγορές του εξωτερικού, και η ανάπτυξη προσωπικών επαφών με ξένους πελάτες. Έτσι η προώθηση των πωλήσεων στις ξένες αγορές επί πολύ χρόνο, καθίσταται δύσκολη. Παράλληλα, οι μικρές εξαγωγικές επιχειρήσεις έχουν περιορισμένες δυνατότητες μάρκετινγκ. Κατά συνέπεια, δυσκολεύονται να λανσάρουν τα προϊόντα τους στις νέες αγορές. Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι μολονότι οι ελληνικές επιχειρήσεις προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές, μια ενέργεια που προσελκύει το ενδιαφέρον των ξένων αλυσίδων λιανικού εμπορίου, δεν έχουν κατορθώσει έως τώρα, να διεισδύσουν ευρέως στις ξένες αγορές. Η αδυναμία αυτή εξηγείται από πολλούς λόγους. Οι ελληνικές επιχειρήσεις παραγνωρίζουν τη σημασία παραγόντων όπως η συσκευασία του προϊόντος, το οργανωμένο μάρκετινγκ, η ποιότητα (έτσι όπως την εννοούν οι ξένοι πελάτες), καθώς και η εμπρόθεσμη και ολοκληρωμένη εκτέλεση των παραγγελιών. Συχνά οι ελληνικές επιχειρήσεις αναπτύσσουν εξαγωγική δραστηριότητα μέσω διανομέων ή αντιπροσώπων, γεγονός που συνεπάγεται αύξηση της τιμής του προϊόντος. Παράλληλα, όπως επισημαίνει η έρευνα, σε πολλές περιπτώσεις, οι αντιπρόσωποι με τους οποίους συνεργάζονται δεν έχουν αναπτύξει μακροχρόνιες εμπορικές σχέσεις με ξένες αλυσίδες καταστημάτων. Άλλοτε, πάλι, η πλειονότητα των αντιπροσώπων αυτών προωθεί τα ελληνικά προϊόντα σε μικρού μεγέθους λιανεμπορικές επιχειρήσεις. Οι Έλληνες εξαγωγείς πρέπει να προσεγγίζουν άμεσα και αποτελεσματικά τις ξένες αλυσίδες καταστημάτων. Και κυρίως να επιδιώκουν να πείσουν τον υπεύθυνο αγορών της αλυσίδας ότι το προϊόν που του προσφέρουν, θα καλύψει κάποια ανάγκη που υπάρχει «στο ράφι». Αυτό όμως προϋποθέτει έρευνα της ξένης αγοράς , ώστε να διαπιστωθούν οι ανάγκες που προκύπτουν και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Ας μην ξεχνάμε ότι οι μεγάλες ξένες αλυσίδες Βομβαρδίζονται καθημερινά από επιστολές προμηθευτών, λόγω των τεράστιων δυνατοτήτων πωλήσεων που προσφέρουν. Επί πλέον «το ράφι» της αλυσίδας λιανικού εμπορίου είναι “περιορισμένο”, με συνέπεια να προτιμώνται τα προϊόντα εκείνα που αυξάνουν τα κέρδη της. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δυσκολία διείσδυσης σε ξένες αλυσίδες, ακόμη και για τους εξαγωγείς οι οποίοι διαθέτουν προϊόντα σε καλή τιμή, ποιότητα, συσκευασία, και οργανωμένο μάρκετινγκ. Καταλήγοντας, η έρευνα αποδεικνύει ότι βασική προϋπόθεση διείσδυσης και παραμονής στις ξένες αγορές είναι η ανάπτυξη και διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Προς την κατεύθυνση αυτή το κράτος πρέπει να βοηθήσει την ανάπτυξη των εξαγωγικών δραστηριοτήτων με μέτρα μακροχρόνιου χαρακτήρα, όπως , οικονομικοί βοήθεια για συμμετοχή των εξαγωγέων σε διεθνείς εμπορικές εκθέσεις, κίνητρα για επενδύσεις σε σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό παραγωγής και διοργάνωσης επιμορφωτικών σεμιναρίων για στελέχη επιχειρήσεων.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Γράβας Ευθύμιος
Uncontrolled Keywords: Κατηγορίες προϊόντων, Επωνυμία προϊόντος, Τοποθέτηση προϊόντος
Subjects: Π > Προώθηση πωλήσεων
Π > Προϊόντα - Μάρκετινγκ
Divisions: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Λογιστικής (Κοζάνη)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 20 Jun 2015 17:32
Last Modified: 20 Jun 2015 17:32
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/6615

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top