Συγκριτική αξιολόγηση της αποδοτικότητας των social media εργαλείων (Facebook, Twitter, YouTube) που χρησιμοποιούν οι Δήμοι σε Ελλάδα και Κύπρο

Μέξια, Βασιλική (2018) Συγκριτική αξιολόγηση της αποδοτικότητας των social media εργαλείων (Facebook, Twitter, YouTube) που χρησιμοποιούν οι Δήμοι σε Ελλάδα και Κύπρο. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
DMC34_2018.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

Εισαγωγή: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν έναν τρόπο μετασχηματισμού της δημόσιας διοίκησης, εφόσον αποτελούν μέσο μετάβασης από το «μονολιθικό» μοντέλο Government 1.0 στο «ανοιχτό και συμμετοχικό» μοντέλο Government 2.0, το οποίο γίνεται το κυρίαρχο οργανωσιακό μοντέλο παροχής υπηρεσιών και δημιουργίας πολιτικών. Το μοντέλο αυτό προτείνει ψηφιακά δίκτυα δημοσίων ή ιδιωτικών συμμετεχόντων, που χρησιμοποιούν τις τεχνολογίες Web 2.0 ως πλατφόρμα πολιτικού διαλόγου και λήψης αποφάσεων. Σκοπός: Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να αποσαφηνίσει και να περιγράψει τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους φορείς του Ελληνικού Δημοσίου. Σκοπός της εργασίας είναι η συγκριτική αξιολόγηση της αποδοτικότητας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, YouTube) που χρησιμοποιούνται από τους Δήμους σε Ελλάδα και Κύπρο. Στο πλαίσιο αυτό διερευνάται ο βαθμός χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε φορείς του Δημοσίου σε Ελλάδα και Κύπρο, αποτυπώνονται τα βασικά μηνύματα που μεταδίδουν οι δήμοι μέσω του Facebook και προσδιορίζονται τα μηνύματα που είναι τα πιο δημοφιλή. Μεθοδολογία:Για τη συγκεκριμένη μελέτη επιλέχθηκε η μέθοδος της ανάλυσης περιεχομένου. Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν οι 325 Δήμοι της Ελλάδας και οι 29 Δήμοι της Κύπρου (ελεύθεροι και ημικατεχόμενοι). Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσα από τους λογαριασμούς socialmediaτων δημόσιων φορέων. Επιλέχθηκαν οι επίσημοι λογαριασμοί Facebook (σελίδες και προφίλ) των Δήμων Ελλάδας και Κύπρου, με εστίαση στις αναρτήσεις των λογαριασμών κάθε Δήμου. Για την ανάλυση των δεδομένων έγινε θεματική ανάλυση κατά άξονα ενδιαφέροντος, βάσει των ερευνητικών ερωτημάτων της έρευνας. Ακολουθήθηκεη διαδικασία της κωδικοποίησης, μέσω της οποίας αναπτύχθηκαν κατηγορίες μεταξύ των δεδομένων, με βάση τη θεματολογία των αναρτήσεων και τη χρήση λέξεων-κλειδιών. Αποτελέσματα:Οι περισσότεροι δήμοι σε Ελλάδα και Κύπρο έχουν παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς όμως να είναι εξοικειωμένοι με την ένταξη αυτών στη στρατηγική τους. Το 50,8% των ελληνικών δήμων έχει παρουσία στο Facebook, το 33,5% διατηρεί λογαριασμό το YouTube, ενώ το 27,1% παρουσιάζεται στο Twitter. Αντίστοιχα, το 62,1% των κυπριακών δήμων έχει παρουσία στο Facebook, το 20,7% έχει λογαριασμό YouTube, ενώ μόλις το 13,8% παρουσιάζεται στο Twitter. Στην πλειοψηφία τους οι δήμοι σε Ελλάδα και Κύπρου δεν διατηρούν επίσημη δραστηριότητα στο Facebookκαι στο Twitter, ενώ έχουν επιλέξει τη δημιουργία σελίδας στο Facebookκαι όχι προσωπικού προφίλ. Ως πρωταρχική τους μέριμναεμφανίζεται η προβολή του έργου τους και η διάδοση της πληροφορίας μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δίνοντας έμφαση στην προβολή του επιτελούμενου κοινωνικού έργου. Συμπεράσματα: Η κατανόηση και υιοθέτησητων μέσων κοινωνικής δικτύωσης βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ακόμα, καθώς οι δήμοι εξακολουθούν να αναζητούν τους ιδανικούς και περισσότερο αποτελεσματικούς τρόπους προώθησης μέσα από αυτά. Η αναγνώριση των οφελών που αποκομίζει ο κάθε δημόσιος φορέας αλλά και των ανασταλτικών παραγόντων που μπλοκάρουν τη διεύρυνση χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αποτελούν βασικούς προβληματισμούς στην εξεύρεση λύσεων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, καθώς επίσης και βασικά κριτήρια σχεδιασμού βέλτιστων πρακτικών προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η απόδοση και η αποτελεσματικότητά τους.Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων και η εξαγωγή των συμπερασμάτων οδηγεί στην παρουσίαση προτάσεων για προβληματισμό στην κατεύθυνση βέλτιστης λειτουργίας των δημόσιων φορέων προς όφελος του ίδιου του πολίτη.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Τριανταφυλλίδου Αμαλία
Uncontrolled Keywords: Social media, Facebook, Twitter, YouTube, Δήμοι, Ελλάδα.
Subjects: Κ > Κοινωνικά δίκτυα
Τ > Τοπική αυτοδιοίκηση
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 17 Sep 2018 11:02
Last Modified: 17 Sep 2018 11:03
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/9695

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top