Κατασκευή πλατφόρμας παροχής υπηρεσιών αρωγής χρηστών = Development of a helpdesk platform

Κιτμιρίδης, Παντελής (2018) Κατασκευή πλατφόρμας παροχής υπηρεσιών αρωγής χρηστών = Development of a helpdesk platform. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
EI46_2018.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (9MB)

Abstract

Κάθε επιχείρηση της σημερινής εποχής προσπαθεί να προσαρμόζεται στο άκρως ανταγωνιστικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρησιακό περιβάλλον, καθώς και να προβάλει τις υπηρεσίες της μέσω του διαδικτύου. Στην χρονική περίοδο που διανύουμε, παρατηρούμε ότι ο μεγάλος ανταγωνισμός που επικρατεί στον επιχειρησιακό τομέα, όπως και η ανάγκη για αύξηση της παραγωγικότητας οδηγεί τις επιχειρήσεις να κρατούν ψηλά το ποιοτικό επίπεδο των υπηρεσιών τους. Κάνοντας μια ιστορική αναδρομή στο 1982, η Μάργκαρετ Θάτσερ αντιμετώπισε την κρίση των νησιών Φώκλαντ, το οποίο την έκανε να δυσανασχετήσει με την χαμηλή απόδοση των μηχανογραφικών υπηρεσιών του Βρετανικού κράτους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την διαταγή της για την άμεση κατάρτιση ομάδας ατόμων με σκοπό την βελτίωση της κατάστασης. Το αποτέλεσμα ήταν η θέσπιση του οδηγού παροχής υπηρεσιών της Τεχνολογίας της Πληροφορίας, γνωστό και ως “ITIL”( Information Technology Infrastructure Library) στην αγγλική διάλεκτο. H παρούσα εργασία διαπραγματεύεται την ανάπτυξη βασικών λειτουργιών ενός συστήματος αρωγής χρηστών βασισμένο σε τεχνολογία νέφους (cloud-based), το οποίο μπορεί να υιοθετηθεί τόσο από μια εταιρεία στον κλάδο της Πληροφορικής, όσο και από οποιοδήποτε κλάδο. Μια γενικότερη προσέγγιση ενός τέτοιου συστήματος αποτελεί η ορολογία «σύστημα καταγραφής και διαχείρισης ζητημάτων», το οποίο στην αγγλική ορολογία αναφέρεται ως ITS (Issue Tracking System ή Ticketing System ή Helpdesk). Η ανάπτυξη του αναφερόμενου συστήματος ως διαδικτυακή εφαρμογή, πραγματοποιήθηκε με την χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Ruby και του περιβάλλοντος Ruby on Rails. Ο λόγος που επιλέχθηκε η παραπάνω τεχνολογία είναι η ραγδαία εμφάνιση της σε πολύ γνωστά projects όπως είναι το Github, το Airbnb, καθώς και η πρόσφατη εναλλαγή του ελληνικού Skroutz από την PHP στην Ruby on Rails. Τελευταίο και σημαντικότερο λόγο για την επιλογή αυτή, αποτέλεσαν οι αρχικές παροτρύνσεις της καθηγήτριας μου και υπεύθυνη για την υλοποίηση αυτής της εργασίας κα Καραμάνου, προτρέποντας την ενασχόληση μου με ανεπτυγμένες και αξιόπιστες τεχνολογίες, με σκοπό την διασφάλιση των επιπέδων ασφαλείας, εγκυρότητας και λειτουργικότητας του συστήματος αυτού. Στην παρούσα εργασία αναφέρονται το κίνητρο και οι στόχοι ανάπτυξης ενός τέτοιου συστήματος. Επίσης, αναφέρονται οι λόγοι αναγκαιότητας ενός τέτοιου συστήματος για μια επιχείρηση και αναλύεται η μέθοδο ITIL, τα οποία έχουν σκοπό να ενημερώσουν τον αναγνώστη για αυτό το είδος εφαρμογών. Ένα μέρος της θεωρίας αποτελεί και η έννοια της Πληροφορίας και του Πληροφοριακού Συστήματος. Στην συνέχεια αναλύονται οι απαιτήσεις των χρηστών, τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός συστήματος αρωγής χρηστών, η ανάπτυξη αυτού με την χρήση της Ruby και του περιβάλλοντος Ruby On Rails, βασιζόμενη στην αρχιτεκτονική MVC, καθώς και των νέων τεχνολογιών και γλωσσών προγραμματισμού στο διαδίκτυο HTML5, CSS3, SASS, Bootstrap, jQuery, AJAX, MySQL. Τέλος, παρουσιάζονται συμπεράσματα που απορρέουν από την εκπόνηση της εργασίας καθώς και προτάσεις για μελλοντική επέκταση του συστήματος με σκοπό την διάθεσή του στην αγορά.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Καραμάνου Αρετή
Uncontrolled Keywords: Τεχνολογία της Πληροφορίας, Τεχνολογία νέφους, Διαδικτυακή εφαρμογή, Αρωγή χρηστών, Γλώσσα προγραμματισμού Ruby, Ruby On Rails, Μέθοδος ITIL.
Subjects: C > Cloud computing
Ε > Επιχειρήσεις - Πληροφορική
Γ > Γλώσσες προγραμματισμού (Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές)
Π > Πληροφοριακή τεχνολογία
Τ > Τεχνολογία της πληροφορίας
Divisions: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ (Καστοριά)
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 08 May 2019 11:04
Last Modified: 08 May 2019 11:04
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/9934

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top