Ο ρόλος της γαστρονομίας στην τουριστική ανάπτυξη των πόλεων: η περίπτωση της Θεσσαλονίκης

Κυππαρίσης, Ανδρέας Θ. (2018) Ο ρόλος της γαστρονομίας στην τουριστική ανάπτυξη των πόλεων: η περίπτωση της Θεσσαλονίκης. Masters thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
MPRM5_2018 .pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

Ο Γαστρονομικός τουρισμός αποτελεί σήμερα ένα δυναμικό τμήμα της τουριστικής αγοράς, παρουσιάζοντας εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης. Λειτουργεί και ως κίνητρο επιλογής του προορισμού με αποτέλεσμα να συνδέεται και με την εμπειρία της τοπικής κουζίνας. Η διπλωματική εργασία τιτλοφορείται ως: “Ο Ρόλος της Γαστρονομίας στην Τουριστική Ανάπτυξη των Πόλεων, η περίπτωση της Θεσσαλονίκης ”. Πρόκειται για μελέτη περίπτωσης που εστιάζει σε παράγοντες όπου διαμορφώνουν τη γαστρονομική προσφορά και ζήτηση στον υπό μελέτη περίπτωση προορισμό. Βάσει της θεωρίας ότι, «η αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο συστατικών -προσφορά και ζήτηση- είναι αυτή που τελικά καθορίζει την ελκυστικότητα μιας περιοχής ή ενός προορισμού (Formica & Uysal, 2006)», καθώς και «κάθε ομάδα συμμετεχόντων προσεγγίζει την έννοια της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης από διαφορετική προοπτική και επομένως έχει διαφορετικούς στόχους και στρατηγικές (Mason & Cheyne, 2000)», επιχειρήθηκε σύμφωνα με τις ποιοτικές ερευνητικές μεθόδους να προσδιοριστούν οι αντιλήψεις των τουριστών και των φορέων, δηλαδή, ως προς “τι αναζητούν” οι τουρίστες και “τι προσφέρουν” οι ιδιωτικοί και δημόσιοι φορείς τουρισμού. Αναλυτικότερα, η διπλωματική εργασία διερευνά τα χαρακτηριστικά και τους παράγοντες εκείνους που συνδιαμορφώνουν το γαστρονομικό προφίλ του υπό μελέτη περίπτωση προορισμού, μέσα από την προσφορά και ζήτηση, και κατ’επέκταση συντελούν στην τουριστική του ανάπτυξη. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η χρήση του όρου “γαστρονομικός τουρισμός” περιγράφει τη ζήτηση των τουριστών για τη γαστρονομία της Θεσσαλονίκης, σε συνάρτηση όμως με το γενικότερο τουριστικό προϊόν της, τόσο κατά τη διάρκεια της τουριστικής εμπειρίας όσο και πριν από αυτή.

Item Type: Thesis (Masters)
Corporate Creators: Βλάχβεη Ασπασία
Uncontrolled Keywords: Γαστρονομία, Γαστρονομικός τουρισμός, Γαστρονομικός προορισμός, Γαστρονομία Θεσσαλονίκης.
Subjects: Ε > Εναλλακτικός τουρισμός
Τ > Τουρισμός
Τ > Τουριστική ανάπτυξη
Τ > Τουριστικό μάρκετινγκ
Τ > Τουρισμός - Μάρκετινγκ
Divisions: Μεταπτυχιακές Διατριβές > ΠΜΣ Δημόσιες Σχέσεις και Μάρκετινγκ με Νέες Τεχνολογίες
Depositing User: Προσωπικό Βιβλιοθήκης
Date Deposited: 08 May 2019 11:50
Last Modified: 08 May 2019 11:50
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/9935

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top