Παραγωγή και μάρκετινγκ στο νωπό ροδάκινο

Μπαρουτίδης, Γεώργιος (2012) Παραγωγή και μάρκετινγκ στο νωπό ροδάκινο. BSc thesis, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας.

[img] Text
epeap26_2012.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (5MB)

Abstract

Το ροδάκινο πρόκειται για έναν καρπό που προέρχεται από το δέντρο ροδακινιά (prunus persica). Ο διαχωρισμός του σε νωπό και βιομηχανικό είναι αυτός που σηματοδοτεί τη χρησιμότητα του και τον τρόπο προώθησης και πώλησής του. Το νωπό ροδάκινο που προορίζεται για άμεση κατανάλωση είναι περίπου το 40% της συνολικής παραγωγής του. Πρόκειται για ένα προϊόν που έχει μεγάλη ζήτηση και οι πωλήσεις του στην Ελλάδα και το εξωτερικό κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα. Οι εξαγωγές σε χώρες της Ευρώπης έχουν διαρκώς αυξητικές τάσεις με πρώτες χώρες προτίμησης αυτές τις Ανατολικής Ευρώπης. Η καλλιέργεια του ροδάκινου μπορεί να γίνει με τρεις διαφορετικούς τρόπους , που οι διαφορές τους έχουν να κάνουν στις μεθόδους παραγωγής τους, στην απαίτηση σε γνώση, στη διάρθρωσή τους στην αγορά, στο ιδεολογικό υπόβαθρο και στις σχέσεις στη διατροφική αλυσίδα (συμβατική καλλιέργεια, βιολογική καλλιέργεια, ολοκληρωμένη καλλιέργεια). Η ταξινόμηση του σε κατηγορίες γίνεται με βάση το μέγεθος και τη ποιότητα, με τα ελαττώματα που μπορεί να υπάρχουν στον καρπό. Με βάση τη κατηγοριοποίηση αυτή τα ροδάκινα έχουν και διαφορετικές τιμές πώλησης στις χώρες της Ευρώπης. Σημαντικό ρόλο στη πώληση νωπού ροδάκινου παίζει ο τομέας του μάρκετινγκ. Με την ορθή επίλυση των λειτουργιών ανταλλαγής, των φυσικών λειτουργιών, των βοηθητικών λειτουργιών, με το κατάλληλο μάνατζμεντ στο τομέα του μάρκετινγκ, με τους σωστούς στόχους που θα θέσει η επιχείρηση, με τις κατάλληλες στρατηγικές που θα ακολουθήσει για να επιτύχει τους στόχους της, με ανταγωνιστική τιμή, με το ορθότερο δίκτυο διανομής, με το κατάλληλο προϋπολογισμό και τη καθολική τήρησή του και με την παρακολούθηση και αξιολόγηση της αντίδρασης της αγοράς, μια προσπάθεια μάρκετινγκ νωπού ροδάκινου έχει περισσότερες δυνατότητες επιτυχίας.

Item Type: Thesis (BSc)
Corporate Creators: Μέλφου Αικατερίνη
Uncontrolled Keywords: Prunus persica,Ροδακινέα Λευκόσαρκα ροδάκινα, Bιολογική καλλιέργεια, Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης, Εδαφοκλιματικές απαιτήσεις
Subjects: Β > Βιολογικά προϊόντα
Φ > Φρούτα - Συγκομιδή
Ρ > Ροδακινιά
Divisions: Σχολή Τεχν.Γεωπονίας και Τεχν.Τροφίμων και Διατροφής > Τμήμα Εμπορίας και Ποιοτικού Ελέγχου Αγροτικών Προϊόντων (Φλώρινα)
Depositing User: Προσωπικό Καταθετηρίου
Date Deposited: 05 Mar 2015 12:12
Last Modified: 01 Apr 2015 12:34
URI: http://anaktisis.uowm.gr/id/eprint/336

Ενέργειες (απαιτείται σύνδεση)

View Item View Item

Created by  Elidoc

To Top